Dick-Jan in the Picture

 

Game guide Dick-Jan stond op de Grafische Vakbeurs. Wat moest hij daar nou, denk je misschien. Hij stond er voor Kids Moving the World. En de beursbezoekers vonden het superinteressant!

 

Op de Grafische Vakbeurs staan allerlei bedrijven. Die laten zien wat voor producten ze maken. Sommige bedrijven maken bijvoorbeeld kopieerapparaten. Of printers en drukpersen. Een van die bedrijven heet Ricoh. Misschien ken je dat bedrijf wel, want Ricoh helpt net als TNT mee bij Kids Moving The World. Nou, en daar wilde Dick-Jan iets over laten zien. Dat deed hij samen met enthousiaste collega’s.

 

Met z’n allen vertelden ze de andere beursbezoekers bijvoorbeeld over MVO. Dat is een afkorting van ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’. Weet je wat het betekent? Het wil zeggen dat een bedrijf iets terug wil doen voor andere mensen, of dat het bedrijf goede doelen wil helpen. Zoals Kids Moving the World! Dick-Jan wilde graag weten wat de mensen op de beurs daarvan vonden. Want misschien vinden ze MVO immers wel stom. Of ze zeggen misschien dat een bedrijf er alleen maar is om geld te verdienen. Maar wat denk je? Dat gebeurde helemaal niet! Iedereen vond het juist heel goed dat Kids Moving the World hulp en geld krijgt.

 

Op de laatste dag van de beurs kwamen er bovendien 250 schoolkinderen uit groep 8 kijken. Zij mochten horen wat Dick-Jan en zijn collega’s allemaal over Kids Moving the World hadden verteld. En ze kregen ook een boekje mee, ‘Oscars etentje’. Dat boekje is namelijk gedrukt op een printer van Ricoh.

 

Mooi verhaal toch?